Ławeczka

W Londynie jest ciekawy zwyczaj. W parkach, na skwerach, nad rzeką, w różnych miejscach, na ławkach przyczepione są mosiężne tabliczki z napisami. Najczęściej, tabliczki poświęcone są pamięci ludzi ważnych dla kogoś, kto ławeczkę sponsoruje.

Około 40 minut od mojego domu, na South Bank, nad Tamizą, znalazłem kiedyś ławeczki z napisem: „Everybody needs a place to think.” – „Każdy potrzebuje miejsce do przemyśleń”.

Można to też przetłumaczyć bardziej swobodnie: „Każdy potrzebuje miejsce, żeby mógł usiąść i chwilę pomyśleć”.

Czyli, każdy potrzebuje miejsce i czas na chwilę refleksji.

Podobał mi się napis i sama idea. I tak powstał pomysł na jeden z moich projektów.

W wolnych chwilach od praktyki Tai Chi i od uczenia Tai Chi, chodzę sobie po Londynie i fotografuję ławeczki, tabliczki z napisami i otoczenie ławeczek.

Ta, na fotografii z głównej strony blogu, stoi w Kew Gardens, w ogrodach botanicznych w Londynie, które są jeszcze bliżej domu niż South Bank i gdzie często chodzimy na spacery. Kręciliśmy też, w Kew Gardens film o Tai Chi.

Wykorzystałem fotografię ławeczki z Kew jako tło dla nazwy blogu: Refleksje o Tai Chi.

cropped-p40601336.jpg

One thought on “Ławeczka

  1. Pokochałam TAI CHI, moje medytacje są w nocnej ciszy, w samotności, jestem psychologiem klinicznym i cenię sobie samorozwój, to daje power do ćwiczenia.Im więcej spokoju we mnie tyle ciszy wokoło.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

